marți, 20 octombrie 2009

Peisaj de toamna

Incredibil, dar adevarat! Am ceva de zis. Si asta nu va fi unicul post. Mai am si altceva de zis. :) Se pare ca va bag in ceata si mai tare. Ce-mi veni cu peisajul de toamna? Pai, ganditi-va... a venit toamna... Falticeniul a inceput sa fie mai infrigurat, si deci are strazile mai putin populate... Nu-i nimic! A inceput scoala si tot mediul rural sub 20 de ani s-a mutat in oras. ;) Si uite asa, chiar si acum e tot plin. Paradoxal, mai gol decat plin, insa nu e gol... Si uite-asa, imaginati-va o seara de toamna in linistitul oras Falticeni. Temperatura afara e ideala. Doar o usoara adiere perturba starea de amorteala si meditatie. Strazile sunt goale... Rareori mai vezi aglomeratii de masini... Ici colo pe europeana, pe la semafoare... In rest, liber cat vezi cu ochii... In fata maternitatii rondul de flori parca e mai verde ca vara. Dinspre Suceava vine o serie de TIRuri conduse de turci, polaci, bulgari si bineinteles romani. O masina vrea sa intoarca si asteapta intre ronduri sa ii vina clipa... Cand in cele din urma se apropie ultima masina de pe sensul opus, lumea este fericita. Se pare ca urmeaza o ciocolata calda pentru ei de la Ozana, cand deodata ceva ii izbeste violent din spate...
Ca sa va fac sa intrati mai bine in tema, eu eram soferul care isi astepta linistit ciocalata calda pe care altcineva a cumparat-o pana la urma... :-< Totul parca s-a petrecut in slow-motion. Stateam de vorba cand am simtit izbitura. Pe moment nu mi-am dat seama despre ce este vorba, dar dupa ce socul s-a disipat mi-am dat seama. M-am uitat in dreapta si l-am vazut pe Pliznau ok si ca masina ce urma sa vina de pe sensul opus a observat din timp cele intamplate si a tras pe dreapta. Acum, urma clipa cea mare. Aveam impresia ca am fost lovit de un TIR, atat de tare am simtit impactul, cioburile din luneta ce mi-au ajuns pe bord si atat de bine am fost impins pe sensul opus. Eu si Pliznau eram intregi, dar eu mai aveam un pasager in spate... Daca era ranit, sau poate mai rau? Indraznesc sa intorc capul si il vad scuturandu-si cioburile din luneta din par. M-am simtit foarte usurat!... Am parcat masina pe celalalt sens si m-am dat jos sa analizez cele intamplate...
Zaresc mii de cioburi pe sosea. In masina am putut observa doar ca cel care m-a lovit era mare si alb. Cand m-am dat jos, era o duba. Cand ma uit la duba, era de transport in comun... Intertrans. Pliznau ii ia numarul, in timp ce eu il privesc pe sofer de partea cealalta a drumului cum strange plasticuri cazute din masina lui. Il sun pe fratimiu sa il anunt si inainte de a-l suna pe tata, un alt sofer oprit sa vada cele intamplate ma atentioneaza ca soferul maxi-taxiului e beat. Il sun pe tata, dupa care sun la 112. In tot acest timp, admir soferul maxiului cum se clatina... Vine la un moment dat politia care dupa ce m-a chestionat in legatura cu cele intamplate, a mers si la celalalt sofer implicat pentru a afla si varianta lui, una evaziva, balbaita, tremuranda, dar plina de adevar. Atunci am observat ruta: Falticeni-Rasca-Draguseni. La sectie a urmat prelevarea probelor de alcool test. Eu: 0.00. El: 1.30. Noroc ca terminase programul, ca putea sa omoare pe cineva... Apoi, domnul sofer a fost condus la sange, unde a fost constata o alcoolemie de 2.4 la mie... la 3 incepe coma. :| Una peste alta, a mai fost nevoie de cireasa de pe tort care zice asa: a doua abatere, deci anularea permisului pe viata. L-a mai avut o data suspendat pe 2 ani, cica pentru ceva mai grav... nu stiu pentru ce, dar cu siguranta, orice ar fi fost, sa aiba 2 ani permisul suspendat pentru ceva asa-numit grav, ce cauta pe un mijloc de transport in comun?... Nu imi mai bat capul. Eu am ramas cu haionul, luneta si bara distruse, dar mi le-a reparat compania de asigurari... Anyway, pana data viitoare, yo v-am pupat[doar in scris] si va urez noapte buna. Publicitate!

Niciun comentariu: