miercuri, 17 martie 2010

Invatamant de criza

Buna seara si bine v-am gasit. Imi cer scuze din nou pentru marea absenta, insa am de gand sa ma reintorc printre bloggerii vostri favoriti. Am pregatit pentru voi un subiect care mi-a atras atentia azi. In jurul dupa-amiezii, pe la ora 16:00, m-am dus pana la facultate. Am asteptat 20 de minute microbuzul in statie, am am mers apoi foarte greu prin trafic si in final am ajuns cu o intarziere de aproape jumatate de ora. Nu puteam sa imi explic de ce, pana am ajuns prin zonele mai centrale ale Iasiului si am observat muuulti politisti in fiecare intersectie. Abia apoi mi-am adus aminte ca azi era preconizat sa vina guvernul pe la noi...
Suntem in Romania mileniului 3, o tara membra a UE si NATO, cu trupe in Iraq si Afghanistan, masurile de securitate par normale, insa cum urcam copoul, numarul de masini de politie si de politisti devenea de-a dreptul abundent, cand la un moment dat observ vis-a-vis de Universitate marea problema: o adunatura de cateva sute de profesori ce militau haotic pentru caderea guvernului si 'drepturile lor'. Nu faceau altceva decat sa sufle asurzitor in niste goarne si sa blocheze traficul, facand multa lume sa sufere din acest motiv. Erau toti imbracati la fel si aveau bannere asemanatoare, insa nu vad rolul lor. O mica paranteza: La fiecare facultate e la fel, dar eu dau exemplu informatica mea: cei care termina facultatea, dupa ce o termina ajung sa fie recrutati de firme mari precum Microsoft, Adobe sau Google(cei mai buni), iar cei mai slabuti se zbat sa isi gaseasca un loc de munca si neputand sa prinda un loc mai bine-platit se duc si ei in invatamant, unde sunt locuri, pentru ca nimeni cu potential nu vrea asta. Tot timpul profesorii sunt aceia care au fost pe la coada facultatii. Deci, avem de o parte un guvern care cu chiu cu vai se chinuie sa ne scoata tara din criza(ce-i drept, nu prea au avut succes, dar in principiu nu e vina lor. nu e vina niciunui roman. e vina brokerilor de pe wall street care joaca ping-pong cu economia mondiala), format din niste persoane care trebuie sa recunoastem ca bune sau rele au muncit mult pentru a ajunge acolo si indiferent de numele sau partidul lor, nu se afla acolo la intamplare, iar de partea cealalta avem un grup de indivizi care in urma a 3-4-5 ani de facultate au ramas doar cu o diploma, si au fost pentru acea facultate ca nisipul din apa ce se decanteaza.
Care sunt drepturile lor? Va asteptati sa va raspund? Ei bine nu fac, pentru ca raspunsul e cam NULL. :| Pentru cei mari, ganditi-va la trecut, iar cei mici la prezent. La scoala generala si la liceu si spuneti de cate ori ati fost tratati pe nedrept de profesori, de cate ori vi s-au adus critici injositoare de fata cu alti colegi de la adresa profesorilor, de cate ori ati ajutat profesorul sa isi predea materia atunci cand era in impas? Si ei vin cu tupeu si blocheaza traficul deja infernal al Iasiului si mai au si pretentii in fata Guvernului, deoarece nu le convine planul de salarizare. Nu vi se pare cam nesimtita treaba? Nu e prima data cand profesorii sunt in greva in plina criza economica. Multi oameni si-au pierdut locul de munca, nu au cu ce trai de pe o zi pe alta, iar ei vor salarii mai mari. Unde e acel bun simt despre care ne spuneau ei cand noi calcam pe bec? A disparut odata cu Elodia? Cand am sa am onoarea, il voi intreba pe Diaconescu ce a facut cu bunul simt al romanului, poate-poate aflam ceva. M-am saturat de romanul care sa ceara, sa dea vina pe altii, dar sa nu faca nimic.
Judecati cersetorii de pe strada ca nu muncesc si va cer banii dumneavoastra. Oare Guvernul nu judeca profesorii care nu muncesc si le cer bani lor? De cate ori ai trecut cu masina peste o groapa si ai injurat Guvernul ca nu o astupa, si de cate ori ai oprit, ai luat niste pietre de pe marginea drumului si ai astupat groapa, sa nu pateasca si urmatorul ca tine, pentru ca Guvernul e prea ocupat sa scoata tara din criza si totodata chinuit de profesori ca sa iti asflateze tie drumurile? De cate ori ai injurat taranul venit din Italia care pune manele la maxim toata ziua si toata noaptea si nu te-ai gandit ca in scoala nimeni nu i-a invatat un bun-gust al muzicii? De cate ori va doare ceva si nu stiti ce pentru ca profesorul de biologie a fost prea ocupat ca sa va invete? Cate neamuri/cunostinte aveti in Italia si nu stiti totusi la ce mari are deschidere Italia pentru ca nu v-a zis nimeni niciodata asa ceva? Cati dintre voi stiti intre ce ani a domnit Stefan cel Mare? Cati dintre voi aveti 8-10 ani de scoala in care ati invatat o limba straina, iar daca mergeti intr-o tara in care limba oficiala este acea limba va este greu sa va descurcati? Cator dintre voi nu va place Eminescu sau Arghezi, dar stiti de la scoala ca ei sunt foarte buni poeti pentru ca asa v-a invatat profesorul de romana, care la randul lui stie asta de la critici precum Maiorescu si Calinescu, care nu erau decat mijloace de marketing ale scriitorilor? Haideti sa ne trezim la realitate si sa nu mai aratam cu degetul numai sus. E timpul sa ne uitam in jur, la nivelul la care suntem noi, sa ne uitam la cei pe care ii urmam si sa analizam cat de corecti sunt acestia. Nimeni nu e perfect, dar oricine se poate stradui, iar unuii oameni (profesorii, de exemplu) trebuie sa reprezinte un exemplu pozitiv pentru elevi si sa nu vina beat la ore sau mai stiu eu ce.
Gata! M-am descarcat! Cat despre salariile profesorilor mai am un mesaj: CAND 'OR ZBURA PORCII!!! CAND 'OR ZBURA TOTI PORCII DIN INVATAMANT SI VOR FI BACUL, TESTELE NATIONALE SI SISTEMELE DE NOTARE CORECTE!!! Pana atunci, eu traiesc fericit pana la adancii batranetii, ca problema asta la noi prea curand nu se rezolva... Anyway, pana data viitoare, yo v-am pupat[doar in scris] si va urez noapte buna. Publicitate!

3 comentarii:

SrP3 spunea...

Meser tare... te asteptam de mult cu un nou post. La toti li se micsoreaza salarul si ei vor cu 50 % marite.Bafta si Scrie mai des:P

Anonim spunea...

nu cred ca e bine sa generalizezi.intr`adevar sunt profesori care nu merita sa se numeasca asa,insa sunt si adevarate valori in invatamant.
si..din cate stiu..au voie sa se revolte:Ddeci nu cred ca e cazul sa i judeci...si doar pentru ca tu nu stii ce salarii sunt in invatamantul romanesc(sunt profesori care iau salarii cat vanzatorii-ti se pare normal!?)
si chestia cu "profesorii sunt aia de pe la coada facultatii" e..total neadevarata!:d
btw:crezi ca fara profesori mai ajungeai tu sa scrii pe blog?;))

Anonim spunea...

Si-n plus, in procesul de invatamant exista doua componente: cadrele didactice (atat de denigrate) si elevii/studentii. invatarea nu are loc doar prin intermediul profesorilor. Si cei care sunt invatati/carora li se preda trebuie sa depuna efort sustinut. Daca exista personaje care au iesit de pe bancile scolii generale/liceului/facultatii si nu au acele minime cunostinte de cultura generala (si sigur exista) s-ar putea sa fie si din vina lor (lipsa de interes, efort insuficient), si nu neaparat din cauza ca profesorii ar fi incompetenti. Nu ai intalnit absolut nici un profesor care sa fie pasionat de munca lui? Daca nu, iti garantez eu ca exista. Si pentru acei profesori dedicati, eu sustin marirea salariilor. Iar in ceea ce-i priveste pe cei mai putin dedicati, s-ar putea ca tocmai salariul prea mic sa-i demotiveze in munca. Sau, pur si simplu, pentru ca intr-adevar sunt incompetenti (nu au cunostinte suficiente sau au cunostinte, insa nu si tact pedagogic). Si ar mai exista si problema programei de parcurs si a materialelor de studiu. Pe scurt, exista prea multe variabile de luat in considerate in masurarea eficientei profesorilor la catedra (sau pentru a-i eticheta pe toti ca fiind incompetenti)